Sider

fredag den 10. oktober 2014

Hæklet djævlehue i rigtig størrelse :-)

Så har jeg endelig haft tid til at få hæklet en djævlehue i den rigtige størrelse. Det første forsøg kan ses i et tidligere opslag på bloggen. Denne gang havde jeg trods alt også en model at afprøve på undervejs, så nu er jeg meget godt tilfreds med størrelsen :-)


Den er hæklet i det blødeste uld/silke mix fra drops. Det var noget af alt det lækre garn jeg fik i fødselsdagsgave. Den er hæklet i dobbelt garn på nål 4,5. Jeg har dog lavet 4 omgange mere end der står i opskriften, for at den passede lidt bedre til bettemandens hoved.


Jeg synes det er en super let opskrift, og når den lige sidder i fingrene, så kører det bare derudaf :-) I forhold til de strikkede versioner (og nogle hæklede), så kommer der et fint mønster i denne model, hvilket jeg synes giver den sin helt egen charme.

Gå direkte til opskriften ved at trykke her :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar