Sider

søndag den 18. januar 2015

Suttesnor til bettemanden

Så har jeg langt om længe fået lavet en suttesnor til bettemanden. Har længe tænkt på jeg skulle have lavet en, men han har/er ikke så vild med sutten endnu, så har ikke haft så travlt. :-)

Han er lige så stille ved at være mere glad for den, og kan holde den nogle enkelte sut i munden, så nu måtte det være på tide :-)


Opskrift:
Jeg startede med at slå 48 lm op, og hæklede derefter en omgang stangmasker rundt om luftmaske rækken. I enderne lavede jeg 5 stangmasker i hver, for at der kom en fin bue. Tilsidst har jeg lavet en omgang fastmasker hele vejen rundt. I de 3 midterste stangmasker i hver ende har jeg lavet 2 fastmasker.

Jeg har valgt at sætte clipsen og sutten fast med trykknapper, så man kan have forskellige snore at skifte imellem, uden at skulle have mange clips :-)

For at skjule trykknappen, har jeg sat en lille applikation over hver.

Opskrift til bilen har jeg fundet hos Nørkelhjørnet og hjertet er fra familie Journalen.

Suttesnoren måler ca 17 cm fra spidsen af clipsen og til start sut.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar